MMStúdió
BESZÉDINDÍTÓ TORNA
"Szerencsére sok kisbaba fejlődése megfelelő tempóban történik. Időnként viszont kisebb-nagyobb megtorpanások tapasztalhatók. Nem emeli fel a fejét, nem fordul hasról hátra és vissza, nem ül fel időben, nem indul el. Vagy éppen elindul, de túl sokáig lábujjhegyen jár. Aszimmetrikus a mozgása, kimarad a mászás, a kúszás, megkésik a beszédfejlődése, vagy háromévesen még egyáltalán nem beszél. Ha nincs a gyermeknek szervi problémája, akkor az elakadás oka legtöbbször az idegrendszer érésének lassabb üteme.
Azt, hogy az idegrendszer lassabban érik, illetve valamilyen elakadás áll fenn, mutatják azok a csecsemőkori (primitív) reflexek is, amelyek időn túl kiválthatók.
A primitív reflexek időben történő gátlása több okból is kulcsfontosságú. Először is, ezek a reflexek a magasabb kognitív funkciókért felelős agykéreg éretlenségét jelzik. Ha nem sikerül ezeket a reflexeket gátolni, az az agy kifinomult feldolgozási képességeinek fejlődésében bekövetkezett késedelemre utal.
Másodszor, a primitív reflexek időben történő gátlása szorosan összefügg a beszédfejlődéssel. Ezek a reflexek, mint például a szopó- vagy a szopó-kereső reflex, csecsemőkorban szükségesek a túléléshez, de fokozatosan el kell „halványulniuk”, ahogy a gyermek idősebbé válik. Ha ezek a reflexek a várt életkoron túl is fennmaradnak, megzavarhatják a beszédprodukcióhoz szükséges koordinációt, ami késedelemhez vagy nehézségekhez vezethet a nyelvi fejlődésben.
Az esetek többségében a problémák mögött szerencsére nem áll fenn organikus (szervi) elváltozás, „mindössze” az idegrendszer éretlenségéről van szó."(Dr.Stephens-Sarlós Erzsébet)
Az általam vezett BESZÉDINDÍTÓ TORNÁT beszéd- és kommunkáció fejlesztő szakpedagógusként, a Stephens-Sarlós Program hivatalos tanácsadója, trénereként állítottam össze a Stephens-Sarlós Program primitív reflex gátló gyakorlataiból. Ezen gyakorlatok rendszeres otthoni végzésével a szülő nagymértékben tudja támogatni a gyermek idegrendszeri érését. A RENDSZERESEN végzett megfelelő mozgásokkal a gyermek idegrendszere a neki megfelelő ingereket kapja, mellyel biztosíthatjuk az optimális működés feltételeit.
Az általam vezetett foglalkozás nem helyettesíti a korai fejlesztést, és nem egészségügyi ellátás!
A foglalkozásokon egy oktatóbaba segítségével mutatom be a gyakorlatokat, melyeket mondókávval, énekkel kísérek. A szülő ezeket elsajátítva vagy saját mondókakészletét felhasználva otthon is tudja végezni a tornát gyermekével. A rendszeresség nagyon fontos! Alkalmanként ismételni fogunk, és mindig lesz egy-egy új mozgásforma, gyakorlat is. A foglalkozásokat szinesíti különböző mozgásfejlesztő eszközök használata is.
A foglalkozások vidám hanhulatú, játékos alkalmak, melyek alkalmat adnak minőségi együtt töltött időre, ezzel is erősítve az szülő-gyermek kapcsolatot.