MMStúdió

MENÜ

 

ALAPOZÓ TERÁPIA FEJLESZTŐ TORNÁJA

Komplex mozgásfejlesztésen alapuló (un. motoszenzoros típusú) idegrendszer fejlesztő mozgásterápia, mely során a gyermekeknél újraindítjuk az emberi fejlődéstani mozgássorozatot. A központi idegrendszer érési folyamata és a mozgásfejlődés egymással szoros egységben biztosítja az értelem fejlődését. A beszéd- és mozgásügyességi problémák hátterében gyakran az idegrendszeri éretlenség áll, ezek pedig tanulási nehézségekhez vezethetnek.

A mozgás során az agyat rengeteg impulzus éri: a gyermek megtapasztalja a testének határait, megtanul tájékozódni a térben, egyensúlyi és érzékszervi ingereket kap. Ezek mind érlelik az idegrendszerét, vagyis a mozgásélmények segítségével járódnak be az idegpályák.

Az Alapozó Terápia során a gyermek a megfelelő sorrendben, a fejlesztő irányításával újra végigjárja a természetes emberi mozgásfejlődés egyes állomásait a legelemibb mozgásoktól kezdve. A cél, hogy a pontosan kivitelezett mozdulatok sokszori ismétlése és rögzülése révén az eddig nem megfelelően „huzalozott” agyban új idegpályák épüljenek ki az idegsejtek között. Az Alapozó Terápiás fejlesztés előrehaladtával eljutunk a finommozgást, szerialitást is fejlesztő gyakorlatokig. A foglalkozást a gyerekek játékként élik meg, közben pedig okosodnak, ügyesednek.

Az idegrendszer képlékenységét használjuk ki a mozgásterápiák során, ezért a legideálisabb életkor 5-8 éves kor között van, de 16 éves korig hatásos.

Az Alapozó Terápia fejlesztő tornáját felmérés, mozgásvizsgálat előzi meg azért, hogy a gyermek minél célzottabb segítséget kaphasson. Erről a jelentkezés után tudunk egyeztetni.

Mely területeken hatásos?

- Megkésett vagy/és hibás, akadályozott beszédfejlődésnél

- Diszlexiánál, alaki diszgráfiánál=olvasás és/ vagy írásgyengeségnél

- Organikus eredetű túlmozgásos (hypermotil)- figyelemzavaros gyermekeknél, akiknél a szülés körül oxigénhiányos        károsodás keletkezett.

- Fejlődésben, érésben elmaradt óvodásoknál

- Kialakulatlan dominanciánál

- Enyhe fokú értelmi fogyatékossággal élő gyermekeknél

- Minden olyan gyermeknél, aki mozgásügyetlenségben szenved bármilyen okból

Közvetlen hatásai:

- Beindítja a megkésett beszédfejlődést

- Beindítja a rajzkészség igen erős fejlődését óvodásoknál

- Erősen segíti hanghibák esetén a logopédiai munkát, a beszédhangok beépülését, automatizálását

- Megkönnyíti az olvasást, főleg az olvasás gyorsasága nő, a szövegértés is javul

- A féltekei dominancia helyes megválasztása esetében igen erősen javítja az anyanyelvi készséget dominancia-problémás gyerekeknél

- Fejlődési dyspraxia esetén a mozgástervezés megjavul

- Mindig javítja a mozgáskoordinációt.

 

A foglalkozás csoportos (6-8 fő), időtartama 60 perc. Ajánlott heti 2 alkalom.

Asztali nézet